fbpx

מרק עגבניות עם אורז ופלפלים (טבעוני, ללא גלוטן)

מרק עגבניות, אורז ופלפלים - טבעוני, מהיר וקל להכנה

כשאני חושבת על זה, הדבר שאני הכי אוהבת בפלפלים ממולאים זה את הרוטב שנלווה להם. הרוטב הסמיך והטעים הזה עם כל האורז האדום שברח לו מהפלפלים והתבשל עד שכמעט נמס בפה. אני קולטת שאני תמיד מציפה את האורז שבתוך הפלפלים ברוטב ואת הפלפלים עצמם אני אוכלת רק בגלל שהם שם.

יום אחד במהלך שיטוט מכלה זמן ומענג בפינטרסט ראיתי כותרת שהדליקה אותי בכל דרך אפשרית-  Stuffed Pepper Soup. מרק פלפלים ממולאים שזה בעצם מרק שיש בו את השילוב הכי אהוב עליי – מרק עגבניות ואורז, עם הטעם הנוסף והאהוב של הפלפלים. היקום היה כולו למעני באותו היום ורצה לתת לי צ'ופר רציני, ובאמת – נותנים לי את החלק הכי טוב של הפלפלים הממולאים ועוד עושים לי עבודה קלה וחוסכים לי המון זמן. ברור שתוך רגע הייתי במטבח מכינה את המרק, הופכת אותו לצמחוני\טבעוני על ידי שימוש בטחון מהצומח (אפשר להשתמש גם בשבבי סויה) ומתאימה את הטעמים לטעם האהוב עליי (בהרת, נו מה?).

עכשיו שלא תבינו לא נכון, המראה והיופי של סיר מלא בפלפלים ממולאים עדיין ממלאים אותי בשמחה וכמובן שעוד אמשיך להכין פלפלים ממולאים, אבל לימים האלו שאין בהם זמן לרוקן פלפלים, למלא אותם, להכין רוטב בנפרד ולבשל במשך שלושת רבעי שעה לפחות – זה הפתרון המנצח שלי.

מתכון מרק עגבניות עם אורז ופלפלים

מצרכים ל-4-6 מנות (סיר בנפח 2 ליטר):

כפית שמן
1/2 בצל יבש חתוך לקוביות קטנות
1/2 פלפל אדום גדול חתוך לקוביות קטנות
1 שן שום כתושה
2 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות
2 כוסות טחון מהצומח (אין צורך להפשיר מראש)
3/4 כוס אורז פרסי שטוף ומסונן
3 כפות רסק עגבניות
1 כפית בהרט
1-2 כפיות מלח (לפי הטעם)
1/2 כפית פלפל שחור טחון
6-7 כוסות מים רותחים
חופן של כוסברה קצוצה דק מאוד – גבעולים בנפרד ועלים בנפרד

אופן ההכנה:

  1. מחממים שמן ומטגנים בו את הבצל עד לשקיפות, מוסיפים את הפלפל האדום והשום ומטגנים תוך כדי ערבוב על מנת שהשום לא יישרף, מוסיפים את העגבניות החתוכות ואת גבעולי הכוסברה הקצוצים ומערבבים במשך דקה-שתיים נוספות.
  2. מוסיפים לסיר את הטחון מהצומח ומערבבים עד שהוא מפשיר, מוסיפים את האורז, את רכז העגבניות, התבלינים והמים ומביאים לרתיחה.
  3. מבשלים ללא מכסה כ-20 דקות עד שהאורז רך וכל הטעמים מתחברים. יש לערבב את המרק מדיי פעם ושים לב אם יש צורך להוסיף עוד מעט מים רותחים, המרק אמור להיות סמיך אך עדיין צריכים להיות בו מספיק נוזלים.
  4. מכבים את האש ומוסיפים לסיר את הכוסברה הקצוצה. מכסים עם מכסה ונותנים למרק לנוח מספר דקות לפני שאוכלים.
תגובות
טוען...